Avek Otomotiv

Menü

Seat Yol Yardım 444 SEAT(7328)

24 SAAT DANIŞMA HATTI

0800 211 04 30 veya (0212) 335 04 35'ten bizi aradığınızda, SEAT'ınızla ilgili tüm sorunlarınıza 7 gün 24 saat çözüm üretiyoruz.

HASAR DURUMUNDA NE YAPMALISINIZ?

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği çerçevesinde yalnız maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarında tarafların serbest iradeleriyle dolduracakları "Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı" uygulaması 1 nisan 2008 tarihinden itibaren başlayacaktır.

Tutanak için tıklayınız (Excel Formatında)
Tutanak için tıklayınız (Pdf Formatında)
Tutanak açıklamaları için tıklayınız
Örnek tutanak için tıklayınız
 

KAZA TESPİT TUTANAĞI EĞİTİMİ

Hasar durumunda ne yapmalısınız?
Poliçeniz kapsamındaki bir hasarla karşılaştığınızda hasar İşleminizi hızlandırmak için aşağıdaki belgeleri servisimize teslim ediniz.

Hasarın özelliğine göre şirketimiz gerekli olan durumlarda sizden ek bilgi ve belgeler de talep edebilecektir.

TEMİN EDİLMESİ GEREKLİ BELGELER:
1-Sigorta poliçenizin ve varsa ek belgelerinizin fotokopisi
2-Sigorta prim ödemelerinizi belgeleyen makbuz veya diğer belgelerinizin fotokopisi
3- Sürücü Belgenizin fotokopisi
4- Trafik Kazası Tespit Tutanağı veya olay bildirimi karakola yapılmışsa Karakol Görgü ve Tespit Tutanağı
5- Alkol Raporu
6 -Aracınızın Trafik ve Tescil Belgesi fotokopileri
7 -Malik ve Sürücünün T.C.Kimlik Numaraları
8- Araç maliki tüzel kişi ise İmza Sirküler Fotokopisi,Vergi Levha Fotokopisi,Ticaret Sicil Belge Fotokopisi
9-İlgili Sigorta Şirketinin Taahhüt ve Teslim,İbra Temlik Belgelerinin imzalanması araç maliki tüzel kişi ise kaşe ve sirkülerde imzası bulunan kişi/kişilerin imzası

Anlaşmalı Olduğumuz Sigorta Şirketleri

AK SİGORTA  

ALLIANZ SİGORTA

ANADOLU SİGORTA

AXA SİGORTA

ERGO SİGORTA

EUREKO SİGORTA

GROUPAMA SİGORTA

HDI SİGORTA

MAPFRE GENEL SİGORTA

SOMPO JAPAN SİGORTA

UNICO (AVIVA) SİGORTA

ZURICH SİGORTA 

GÜNEŞ SİGORTA

ARAÇ MUAYENE ÖNCESİ ARAÇ KONTROL

Müşteri odaklı yaklaşım ilkesiyle gerçekleştirdiği çözümler ile müşteri beklentilerini eksiksiz karşılayarak, tam memnuniyet sağlayan Doğuş Otomotiv - SEAT, satış sonrası hizmetlerindeki çalışmalarına aralıksız devam ediyor.

Müşteri memnuniyeti ve kaliteli hizmet anlayışımızı ortaya koymak için yapılan bir diğer Satış sonrası hizmetimiz, TÜVTÜRK araç muayene öncesi araç kontrol prosedürü. Tüm SEAT Yetkili Servisleri'nde yürürlükte olan bu hizmetimizde, müşterilerimiz araç muayeneleri öncesinde Yetkili Servislerimiz'den randevu alarak, muayene öncesi aracının kontrollerini yaptırarak muayeneye girişlerini garantileyebiliyor.

GEÇİCİ ARAÇ TEMİNİ

SEAT'ınız SEAT Yetkili Servisi'nde bakımdayken, günlük hayatınızın aksamaması için size uygun fiyatlı araç kiralama imkanı sağlıyoruz.

YERİNDEN ALIM-YERİNE TESLİM

SEAT'ınızın bakımı için bizi aramanız yeterli. Biz, aracınızı sizden alıp, bakım sonrası size teslim ediyoruz.

VDF SERVİS KREDİSİ

Vdf bilgi donanımı ve Doğuş Grubu'nun otomotiv ve finans sektörlerindeki deneyimlerinin birleşimiyle, size yeni ve farklı finansal seçenekler sunuyoruz.

400 TL - 3.000 TL aralığındaki her türlü bakım ve tamir işlemleriniz için Volkswagen Doğuş Finans güvencesi altında, çok uygun koşullarla kredi alabilirsiniz.

ORJİNAL PARÇA

Biliyorsunuz ki, aracınızdaki her parçanın ayrı bir önemi, ayrı bir değeri, ayrı bir işlevi var. SEAT'da her parça yüksek standartlardaki mühendislik sonucu, maksimum performans için uyum içinde üretilir.Tıpkı sizinle aracınız arasındaki eşsiz uyum gibi...

SEAT'ınızı en iyi korumanızın yolu SEAT Yetkili Servislerinde, SEAT tarafından üretilmiş olan orijinal parçaları kullanmanızdır.

Modellerin orijinal aksesuarlarını görmek için ilgili modele tıklayınız.

Yetkili servislerimizde kullanılacak olan orijinal SEAT parçaları aracınızın güvenle onarımı için hayati önem taşımaktadır. Bu parçalar da aracınız gibi yüksek standartlardaki mühendislik sonucu üretilmiştir. SEAT Yetkili Servislerinde aracınız için kullanılan bütün orijinal parçaların 2 yıl parça garantisi bulunmaktadır.

Ayrıca aracınızı kişiselleştirmek istiyorsanız yine yüksek standartlarda geliştirilmiş orijinal SEAT Aksesuarlarını kullanabilirsiniz. Bu aksesuarları SEAT Yetkili Servislerinden temin edebilirsiniz.

GARANTİ

Müşterilerimize satın aldıkları araçların malzeme ve işçilik açısından günümüz teknolojisine uygun ve hatasız olarak üretildiğinin garantisi verilmektedir.

Tüm SEAT Yetkili Satıcıları, aracın hangi yetkili satıcı tarafından satıldığına bakmaksızın, garanti işlemi yapmakla yükümlüdür.

Uygulanacak garanti koşulları aşağıdaki gibidir:

Garanti koşulları SEAT Yetkili Satıcısı ile müşteri arasında gerçekleşen satın alma anlaşmasının bir parçasıdır. Müşteri, imzasını atarak garanti şartlarını kabul etmiş olur. Aracın teslimi esnasında müşteriye araç cüzdanı ile birlikte içerisinde bakım periyodları ve servis programının da bulunduğu garanti belgesi verilir. Garanti işlemi yapılabilmesi için müşterinin bu belgeyi ibraz etmesi gerekir.

Fabrikasyon hatalarda, araç üzerindeki tüm parçalar teslim tarihinden itibaren 24 ay süreyle garanti kapsamındadır.

Garanti kapsamındaki arızalar teknik açıdan kusursuz bir şekilde onarılarak giderilebiliyorsa, garanti uygulamasındaki yükümlülükler hem tamiratı hem de değiştirmeyi içerdiğinden, parça komple değiştirilmeden de onarım yapılabilir.

Garanti kapsamında değiştirilen parçanın ve buna ait işçiliğin ücreti müşteriden talep edilmez. Yolda kalan aracın servise çekilmesi ve gezici servis aracı ücreti garantiden karşılanır. Taksi, kiralık araç gibi ulaşım aracı masrafları ve otel, konaklama, ticari kayıplar gibi diğer endirekt masraflar garanti kapsamında değildir.

Aşağıdaki durumlarda garanti geçerli değildir:
- Periyodik bakımlar zamanında, düzenli olarak ve yetkili servisler tarafından yapılmamışsa
- Kullanım kılavuzuna uyulmamışsa
- Araç uygun olmayan şartlarda ya da aşırı yük altında kullanılmışsa (Örneğin yarış aracı olarak)
- Daha önce yetkili olmayan servislerden birinde tamir edilmişse
- Araca üretici şirket tarafından onaylanmamış bir parça takılmışsa ya da araçta üretici tarafından onaylanmayan bir değişiklik yapılmışsa

Uzun süreli kullanımlar sonucu ve malzemenin doğası gereği parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar garanti kapsamında değildir. Aşınmaya maruz olan bu parçalara V kayışları, ampuller, fren ve debriyaj balataları, fren pabuçları, filtreler, lastikler, sigortalar, bujiler ve silecek lastikleri örnek olarak gösterilebilir. Fakat bu parçalarda malzeme, işçilik ve montaj hatası söz konusu ise, parçalar yine garanti kapsamındadır.

Araç üzerinde değişiklik ya da modifikasyon yapılmışsa, bunlarla ilgili olarak arıza meydana geldiğinde garanti geçerli sayılmaz. Örneğin, aracın şanzımanında meydana gelen bir arızada, araca geniş tabanlı lastik takılmış olması nedeniyle garanti kapsamı dışında kalınabilir.

Bazı ayarlama ve ölçümler garanti kapsamında değildir. Bunlar:

- Bagaj kapaklarının ve kapıların ayarlanması, lastik balans ayarı, rot ayarı, yakıt tüketimi ölçümü ve motor ayarlarının düzeltilmesi vb.

Araç üzerindeki lastiklerin garanti hizmetleri üretici firma tarafından verilir. Dizel araçlardaki yakıt pompalarının garanti hizmetleri üretici firma servislerince verilmektedir.

Orijinal SEAT yedek parçaları da 24 ay/sınırsız kilometre garanti kapsamındadır. Garanti kapsamında değişen parçanın garanti süresi, aracın garanti süresinin bitmesi ile son bulur. Yedek parça garantisi söz konusu olduğunda, parçanın yetkili satıcılarca satılıp monte edildiğinin kanıtlanması ve müşteri tarafından faturasının ibraz edilmesi gerekir. Yetkili olmayan birimlerce satılmış ya da monte edilmiş parçalar garanti kapsamında değildir. Faturası olmayan parçaların garanti talebi kabul edilmez.

TEKNİK BİLGİ

ABS (Kilitlenme Önleyici Fren Sistemi)
Aracın aktif güvenlik sisteminin önemli bir parçasıdır. Fren pedalına basıldığında tekerleklerden biri diğerlerine kıyasla daha az dönüyorsa ve kilitlenmek üzere ise ABS fren sistemi devreye girerek tekerleğin frenleme basıncını azaltır. Daha hızlı dönen tekerleklerin frenleme basıncını arttırır. Tekerleklerin devir sayıları tekerlek devir sensörleri tarafından okunur ve ABS kontrol ünitesine bildirilir. Kontrol ünitesi sensörlerden gelen bilgileri değerlendirerek frenleme basıncını arttırmaya veya azaltmaya karar verir. Kaygan zeminde sert fren yapıldığında mümkün olan en iyi yol hakimiyeti tekerleklerin kilitlenmediği koşullarda sağlanır. Bundan dolayı ABS fren sistemi yol hakimiyetinin sağlanmasına yardımcı olur. Buna rağmen, ABS tüm yol koşullarında en kısa frenleme mesafesini garanti altına almaz. Hatta çakıl veya yumuşak karla kaplı kaygan yüzeylerde yapılan frenlemelerde durma mesafesi artabilir.

EBV (Elektronik Fren Dağılımı)
Aracın ön ve arka tekerlekleri arasında oluşan farklı dönme sayılarını eşitlemek için geliştirilmiş bir sistemdir. Aracın arkası ön tarafına göre daha hafiftir. Bundan dolayı frenleme esnasında arka tekerleklerin kilitlenme ihtimali daha yüksektir. EBV arka tekerleklerin kilitlenmesini önlemek amacı ile bu tekerleklerdeki frenleme basıncını azaltır. Bu fonksiyon EBV olmayan araçlarda limitör denilen parça ile sağlanır. Seat araçlarda ABS kontrol ünitesindeki yazılımda yapılan geliştirme ile bu fonksiyon ilave parçaya gerek olmadan sağlanmaktadır.

EDS (Elektronik Diferansiyel Kilidi)
Aracın tahrik tekerlekleri arasında oluşan farklı dönme sayılarını eşitlemek için geliştirilmiş bir sistemdir. Tahrik tekerleklerinin dönüş sayıları arasındaki fark 110 rpm'den fazla olduğunda ve araç hızı 40 km/sa'in altındaki hızlarda devreye girer. Fren pedalına basılmadan devreye girer. Tekerlerin dönme sayıları eşitlendiğinde, fren pedalına basıldığında veya devrede kalma süresi aşıldığında EDS fonksiyonu devre dışı kalır. Araç hızı 40 km/sa hızın üzerine çıktığında hız artışına bağlı olarak kademeli olarak etkisi azalır ve belli bir hızdan sonra devre dışı kalır.

TCS (Patinaj Önleme Sistemi)
Aracın tahrik tekerleklerinden herhangi biri patinaja düştüğünde sensörlerden gelen bilgiler ABS kontrol ünitesi tarafından motor kontrol ünitesine iletilir. Motor kontrol ünitesi gelen bilgi doğrultusunda motor torkunu azaltır. Bütün hızlarda devreye girebilir. ABS sisteminde bir arıza olduğunda TCS devre dışı kalır. Normalde motor çalıştığı zaman TCS'de gerektiğinde devreye girecek şekilde hazırdır. Ancak istenildiğinde araç içinde değişik kısımlara yerleştirilmiş TCS düğmesi ile devreye girmesini önlemek için kapatılabilir. Sistem kapalı olduğu zaman TCS düğmesinin üzerindeki uyarı lambası yanar. Sadece özel durumlarda lastiklerin kayması gerektiğinde kapatılmalıdır.

Kapalı olduğu durumlar:
. Geçici yedek lastik takılı ise
. Zincir takılı olduğunda
. Kar tabakasının kalın olduğu veya yumuşak zeminlerde araç sürerken
. Araç saplanmışsa kurtarmak için ileri geri hareket ettirmek için

MSR (Patinaj Önleme Sistemi)
MSR TCS ile birlikte motor kontrol ünitesi tarafından kontrol edilir. TCS'den tek farkı, sürüş hakimiyetinin sağlanması amacıyla motor torkunun arttırılmasıdır. TCS kapalı olduğunda MSR'de kapalı olur.

ESBS (Elektronik Stabilize Fren Sistemi)
Viraja girildiğinde fren pedalına basıldığında direksiyonun çevrilme yönü ile aracın gidiş yönü arasında bir dengesizlik oluştuğu zaman viraja göre aracın iç veya dış tarafındaki tekerleklerin frenleme basıncı azaltılır. Böylece basıncın azaltıldığı taraftaki tekerleklerin devir hızlarının artması ve aracın güvenli bir şekilde virajı dönmesi sağlanır. Direksiyon hakimiyetini korur.

HBA (Hidrolik Fren Desteği)
Hidrolik fren desteği panik olarak fren pedalına basıldığında fren devresindeki basıncın hızlı olarak arttırılması böylece ABS eşiğinin hızlı bir şekilde geçilerek hemen devreye girmesi sağlanır. ABS kontrol ünitesinin üzerine yerleştirilmiş olan bir sensör ile devredeki basıncın artış hızı tespit edilir. ESP'li olan araçlarda bulunmaktadır.

ESP (Elektronik Stabilite Programı)
Elektronik stabilite programı aracın kayma riskini azaltır. Fren pedalına basılmadan da devreye girer. ESP gerektiğinde tek bir tekerlek üzerinde de fren etkisi oluşturarak aracın kayma tehlikesini azaltır. TCS/MSR ile ESP'nin devreye girebileceği bir durum oluştuğunda öncelik TCS/MSR'ye verilir. ABS ile ESP'nin devreye girebileceği bir durum oluştuğunda kaymayı daha iyi sönümleyeceğinden dolayı öncelik ESP'ye verilir.